2019./2020. mācību gadā iesaistījos Eiropas sociālā fonda projektā PuMPuRS, vadīju nodarbības latviešu valodā 5.klases skolniecei, kuras sekmes latviešu valodā un literatūrā kopumā bija pietiekamas, taču ar būtiskiem trūkumiem. Pozitīvi vērtēju to, ka projekta PuMPuRS realizācijas gaitā izglītojamā kļuva atvērtāka, drošāka, labrāt stāstīja par savu pieredzi, pauda emocijas un izteica viedokli, kad tika runāts par viņai zināmiem notikumiem, tradīcijām vai parādībām ikdienā un svētkos. Varēja redzēt, ka viņai patīk dalīties iespaidos par to, kas bijis interesants, skaists un viņai noderīgs. Gramatikas apguvē centos piedāvāt uzdevumus, kas atbilst ne tikai viņas zināšanu līmenim, bet arī sociālajai pieredzei, lai izglītojamā justos emocionāli drošāka un kompetentāka. Nodarbības skolniece apmeklēja labprāt, tikai pirms tam bija nepieciešams atgādinājums.
Problēmas radīja tas, ka izglītojamā nav saskārusies vai zina ļoti maz par daudzām mūsdienu bērniem aktuālām tēmām, piemēram, atpūta pie jūras, atrakciju parkā, brīvā laika pavadīšana kopā ar ģimeni dažādos gadalaikos, svētku svinēšana, kafejnīcas apmeklējums utt. Reizēm bija problemātiski runāt par tādām tēmām, kas iekļautas mācību programmā un būs nākamā mācību gada valsts pārbaudes darbā, bet izglītojamā ar to maz saskārusies dzīvē vai vispār nezina parādības, priekšmetus, objektus pat savā dzimtajā valodā. Šajā gadā mācību programmā bija ļoti daudz tēmu par Latvijas dabu, pilsētām, kultūras tradījām. Bieži traucēja tas, ka izglītojamā ļoti maz zina par Latviju un faktiski bija jāmāca ne tikai leksika un gramatika, bet arī jāsniedz vispārīgas zināšanas.
Kopumā mācību process noritēja veiksmīgi, izglītojamā arī mācību stundās kopā ar klasi kļuva motivētāka, uzmanīgāka un centās izpildīt dotos uzdevumus.
Informāciju sagatavoja latviešu valodas un literatūras skolotāja Dace Aizpuriete.